Fırsat buldukça blogger dostların sayfalarında gezintiler yapıyorum. Eğlenceli olmakla birlikte, bilmediğim mevzularda fikir sahibi oluyorum. Beyin fırtınası yaptıran, dinlendiren, düşündüren, bilhassa kitap yorumları konulu makalelerden cidden keyif alıyorum. 

Buraya kadar herşey normal. Anormal olan - ki bu tamamen şahsi kanaatimdir - beğendiğim ve fikrimi beyan etmek istediğim bloglar oluyor. Yazarın düşüncesine, söylemine katılmak, yanısıra kesinlikle saygı çerçevesinde kalmak suretiyle eleştiriler getirmek istiyorum.




Yorum bölümüne tıklıyor, yazara fikrimi sunmak istiyorum. Yorumumu yazıyorum. Veee karşıma şöyle bir mesaj geliyor : "Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır" !!!

Pekala, yazarın kişisel duruşu olsa gerek, saygı duymak lazım diyerek makaleye yaptığım yorumun onayını bekliyorum. Bingoo, yorumlarımın hiçbiri onaylanmıyor. Ya da yaptığım yorum, yazarın gözünden kaçıyor.

Üzülüyorum..
Neden?

1- Asla olumsuz eleştiri yapmıyorum. Saygısızlığa ise zinhar tenezzül etmem
2- Blog mecrasında saygısızca yorum yapacak şahıslar var mı? Bilemedim. Zira burada sadece aklı selim insanlar düşüncelerini paylaşıyor diye düşünüyorum. "Şuna da bir ayar çekeyim kendine gelsin" diyecek birileri aramızda barınıyor mu? Açıkçası sanmıyorum.

Dolayısıyla yorumlarınız onaylandıktan sonra yayınlanacaktır ibaresi beni rahatsız ettiğini üzülerek belirtmek isterim. Bu mesajı gördüğüm bloglara yorum yapmayacağım, blog hakkında fikirlerimi paylaşmayacağım. Belki aramızda bu çıkışımı benimsemeyecek ve hatta kızacak sevgili okurlar olacaktır. Bağışlasınlar. Fakat benim gibi düşünen de dostların da olduğu kanaatindeyim.

Bırakalım dileyen istediği yorumu yapsın. Beğenmediğimizi siler atarız. Olumsuz da olsa eleştiriye açık olalım. Unutmayalım ki "Haksız eleştiri çoğunlukla şekil değiştirmiş hayranlıktır" Yorum aldığınız bloga nezaketen bir kaç kelam cevap yazalım. 

Nietzsche' nin; "Eleştri güzel bir şey değildir ama gereklidir, ağrı ile aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir" sözü biz blog yazarlarının düsturu olmalı dersem yanlış olmaz sanırım.

Sevgiyle Kalın..




17 Yorumlar

  1. Tam bir sene geçmiş bu paylaşımın üzerinden ve ben merak ediyorum, acaba denetlenmek üzere bekletilen yorumlar için fikriniz değişti mi? Kendi bloğunda bu bahsettiğiniz tedbiri alanlardan biriyim. Ancak, niyetim asla eleştiri yorumlarını filtrelemek olmadı. Aksine, ben blog etkileşimlerini arttıran bu olumsuz eleştirilerin de mutlaka dile getirilmesinden yanayım. Hem dediğim gibi bloğa hareketlilik kazandırır hem de belki eksiklerimizi görmek, belki de yanlış anlaşılan bir durumu düzeltmek için çok faydalı olur eleştiriler (elbette saygı dozunu aşmamak şartıyla.) Peki neden bloğuma gelen yorumların önce yönetici onayından geçmesini istiyorum? Çünkü her gün bloğuma yüzlerce spam yorum geliyor. Bunların çoğu +18 spam yorumlar (por...ografik görüntüler içeren linkler, vi...gra gibi cins.. perf... arttıran ilaç tanıtımları, bilmem ne büyütücüler vs. Daha fazla detay vermeyeyim, bloğunuzun sağlığı açısından. Kelimeler arasına nokta koymak zorunda kaldım filtreye düşmemeniz için. Yani o kadar hassas bir durum bu bloglar için) Ayrıca sadece bunlar da değil; rakip olarak görüp özellikle siteye zarar vermek isteyenlerin uygunsuz yorumları da cabası... Hal böyle olunca da mecburen tedbir almak zorunda kalıyoruz. Buradan öyle bir şansım yok ama daha sonra size bu yorumlardan birkaç tanesinin ekran görüntüsünü atarım... Bu nedenle lütfen beni ve bu konuda önlem alan diğer arkadaşlarımızı mazur görün, olur mu :) Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda gelen yorumlardan sonra - siz de aynı dertten muzdaripsiniz- fikrim değişmiş durumda Deniz hanım. Çok çok haklısınız. Bir yıl bekleyip reklam almayı başardıktan sonra ahlaksız birinin veya birilerinin aynı reklamı 300 ün üzerinde tıklayınca google tarafından bamlandım. Aylardır reklam için onay alamıyorum.
    Kötü niyetli insanların olduğu aşikar, sanırım bende fazla bir saflık var :) İnsan, herkesi kendisi gibi sanıyor. Ama olmuyor çevremizde ahlaksız insanların sayısı her geçen gün artıyor. Yorum onayı değil, bildiğiniz elektrikli çerçeve koyulmalı ki ters bir durumda karşı tarafı şöyle sağlam bir elektrik çarpsın :)
    Teşekkür ederim, vakit ayırıp okumuş yorum yapmışsınız. Eksik olmayın.
    Selam ve sevgilerimi gönderiyorum sizlere...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil