"Yukarıdaki videoyu izlediğiniz ve bu yazıyı okuduğunuza göre doğayı seviyor olmalısınız. Benim de görevim sevdiğiniz Doğayı en güzel ve özel şekliyle sizlere sunmak.

Ultima doğa sporları ile birlikte, Sakarya İl sınırları içinde ve çevre illerde gerçekleştirdiğimiz hafta sonları faaliyet videoları ile yılın belli bölümlerinde gerçekleştirdiğimiz yurtiçi ve yurt dışı dağ faaliyet videolarını bu kanalda bulabilirsiniz.

Ayrıca kendi video çalışmalarım da kanalımda yer bulacaktır. Magnezyum çubuğuyla ateş yakmayı değilde, nerelerde ateş yakmayı öğreneceğiniz ve sadece görsellerin konuşacağı mini belgesellere göz atma fırsatı bulacaksınız.

Doğayı sevin yeşili koruyun,bulabilirseniz bir ayıyı öpün :)"


Bu sözler Sevgili Erkan Tank kardeşime ait. Kendisini geçtiğimiz haftalarda facebook mecrasında tanıma fırsatı yakaladım. Kibarca kanalına abone olmamı rica etti. Kırmayıp kanalını incelemek üzere bahsettiği adrese yöneldim. Bir de ne göreyim. Yıllardır kurduğum hayallerim, zamanın hızlıca akıp yıllar geçtikçe gerçekleşmesi adına ümitsizliğe kapıldığım, hiç olmazsa fotoğraf ve blog ile kendimi avuttuğum; doğaya teslim olmuş, dağcı, gezgin, doğa turları düzenleyen, belgesel tadında kısa doğa filmleri çeken, kısaca hayallerime tercüman olan Erkan'ın kanalına denk geldim.

Geçtiğimiz aylarda kaleme aldığım "Kaçkarlar Zirve Defterine Adını Yazdırmak İster misin?" başlıklı yazımda şöyle demiştim:


kaçkarlar, zirve, dağcılık,


"Tahmin ettiğim gibi Kaçkar’ lara bulut olmak isteyen ne kadar az insan var aramızda. Şaşırmadım? Ben de tüm bu güzelliklerin hiç birine şahit olamadım. Çok yazık! Dağlar ve keskin yamaçları sanırım korkutuyor bizleri. Sağlamcılık var DNA zincirimizde. Kolaycılık var. Hazırcılık zaten göbek adımız. Zora, mücadeleye, keşfe hiç tahammülümüz yok. 40 derece güneşte kavrulmayı, tatil dönüşü beyaz kıyafetlerinizle plazalarda caka yapmaya bayılırız değil mi? Oysa ki o özgürlük ve macera trenine bir binebilsek! Belki de hiç farkında dahi olmadığımız özgürlükçü ve maceraperest yeteneklerimiz kendini ele verecek.


Haydi hayallerimize doğru yürüyelim, zira hayallerimizin bize yürümeyeceği kesin. Dağlara çıkmayan uzakları göremez düsturu ile zirve defterine bir imza da biz atalım.


Velhasıl, yaşam, büyük ve güvenli gemilerle sakin bir gezi mi, yoksa kendi teknemizle soluk soluğa bir yolculuk mu olmalı, bunun seçimi bize kalmış… "


Dağlara çıkmayan uzakları göremez düsturu ile yola çıkmış, hayallerimizin bize yürümediği, bizim hayallerimize ulaşmak için çaba sarfetmek zorundayız sözlerindeki işaret ettiğim insanı yani Erkan'ı gördüm sanki kanalında. Özgürlükçü, maceraperest yetenekleri sayesinde çıktığı yolda kendi adına ciddi başarılara imza atmış. Asıl mühim olanı sevdiği, tutkuyla bağlandığı işi yapmanın hazzını yaşıyor Erkan. Sağlamcılık, kolaycılık ve hazırcılığa asla tahammülü yok. Hedeflerine doğru emin adımlarla yürüyor. Geziyor, yeni insanlar tanıyor, doğayı keşfediyor, emeğinin karşılığı olarak da bir parça para kazanıyor. Büyük ve güvenli gemilerde sakin yolculukları tercih etmiyor. Tam aksine, kendi teknesi ile soluk soluğa yolculuklara imza atmayı seviyor.

İdealist, hayallerinin peşinden koşan, doğayı ve insanı seven, tutkulu ve azimli gençleri görüp tanıdıkça cidden keyifleniyorum. Geldiğimiz bu günlerde onlara nasıl da ihtiyacımız var. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün; "


Herşeye rağmen muhakkak bir nura doğru yürümekteyiz. Bende bu imanı yaşatan kuvvet, yalnız aziz memleket ve miletim hakkındaki payansız muhabbetim değil, bugünün karanlıkları, ahlaksızlıkları, şarlatanlıkları içinde sırf vatan ve hakikat aşkıyla ziya serpmeye ve aramaya çalışan bir gençlik gördüğümdendir.

bu anlamlı sözü ile gençlerin toplum içinde cereyan eden kıymeti harbiyesine ne güzel işaret etmiştir. Birkaç yıl önce bir haberde, genç dimaların, azim ve tutkuyla neleri başarabildiklerine şahit olduğumuzu hatırlıyorum. Manisa BB Sporun 18 yaşındaki judocusu Mert Şişmanlar, ağır bir sakatlık geçirir. Antrenmanda ayağı 3 yerinden birden kırılan gen sporcu iki kez ameliyat olur. Altı ay yerinden kalkamaz. Doktorların artık Judo yapamazsın sözlerine rağmen tutkusundan vazgeçmeyen Mert, kısa sürede yeniden forma girerek madalyalara ambargo koyar. Geçtiğimiz yıl Litvanya'nın Kaunas kentinde düzenlenen Ümitler Avrupa Judo Şampiyonası'nda 81 kiloda altın madalya kazanır.

Dünya çapında başarılara imza atmış onlarca gencimizi yazabilirim. Gurur abidesi gençlerimizin tamamının hedefleri aynı: "Çok Çalışmak". Birçok genç zamanını evde veya okulda geçirirken bazıları çok farklı bir yaşam tarzı seçiyor. Bu gençler dünyada fark yaratmak için kendi geleceklerini planlıyorlar. Ve hedefledikleri başarıya ulaşmak için var gücüyle çalışıyorlar. Bir süre sonra hayallerinin gerçekleşmiş olması onları şaşırtmıyor. Zira azim ve çaba ile hedefe ulaşmak çok da zor olmuyor.

Velhasıl, bazı cahillerin Atatürk'e ve kurduğu Cumhuriyete saldırırken, ünlü devlet adamları, tarihçi, yazar ve şairler onu 20.yüzyılın en büyük devlet adamı olarak kabul ederken; ne yaptığını bilen, bir amaç uğruna savaş veren, geleceğimizin ve Cumhuriyetimizin teminatı, umudumuz, gencecik fidanlarımız, aklı selim gençlerimizin yolu açık olsun.

( Doğasever okurların sevgili Erkan Tank'ın kanalına abone olmasını tavsiye ederim)


17 Yorumlar

  1. Bu güzel temenni ve destekleyici yazınız için canı gönül den teşekkür ederim. Umarım bu yolda yürümeye devam eder ve bir çok insanın hayallerini gerçekleştirmek için atmaları gereken adımları atmalarını sağlarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni Kısa belgesel filmlerini heyecanla bekliyor alacağım. Başarılar Doğasever Erkan kardeşim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Taner abi. Elimden geldiğince video yükleyeceğim,insanın sevdiği işe emek verip zaman ayırması harika bir duygu

      Sil
  2. Merhaba. Okul, iş hayatımızın nasıl gelip geçtiğini anlamıyoruz bile. Bu yazınızda bahsettiğiniz gençlerden birisi de benim. :)
    Gençlerin yolu açık ve bu yolda öğreniyoruz her geçen gün. Açık olan bu yolumuzda daha iyi ve hızlı ilerleyebilmek için tecrübeli insanlara da ihtiyacımız var. İşte bizlerin, onları bulup onların teknikleriyle yolumuzda ilerlememiz lazım diye düşünüyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Yalçın merhaba, naçizane bahsettiğin tecrübeli insanlar kategorisinden biri olarak her konuda bilgi paylaşımına hazır olduğumu bilmeni isterim. Yeter ki siz mücadele azminizden vazgeçmeyin.

    YanıtlaSil
  4. Doğayı sevmek, yeşili korumak tamam da ayıyı öpmek biraz riskli değil mi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi Pınar hanım ayı öpmek pek sevimli olmaz:) Doğa tutkunu Erkan kardeşimiz doğayla bütünleşin anlamında kullanmış olsa gerek

      Sil
  5. aynen katılıyorum ülkemizde gerçekten çok farklı planlar yapıp geleceğini şekillendiren çok yetenekli gençlerimiz var inşallah dünyaya büyük farklılıklar katarlar ben bize inanıyorum ^_^ bu arada siteme bi ara uğradiğınızda bilgisayardan girerken üst sağ tarafta mobilden girişler için yazıların altına gelen bir "anket" var lütfen onu cevaplar mısınız benim için çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için, ilk fırsatta anketinizi cevaplıyorum

      Sil
  6. Doğayı tabii ki seviyorum. Yakında sevebileceğimiz bir doğa kalmayacak zaten... Bu arada ayı öpme fikri iyiymiş.:) Birtakım insanlardan çok daha güvenli bence ayıyı öpmek. Ayıların aklına bebeklere çocuklara tecavüz etmek gelmez. Kedinin köpeğin ayaklarını testereyle kesip ormana atmak gelmez, ayının istediği bellidir. Karnını doyurmak. Karnı doyduktan sonra fazlasını da istemez zaten. Ama insanlar öyle değil. O yüzden ayıyı öpebilirim sorun değil. :) Bahsettiğiniz kanalı hemen takibe aldım. Güzel videolar var gibi görünüyor. Müsait bir zamanımda izleyeceğim. Teşekkürler bu keyifli paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
  7. Ben teşekkür ederim Sevgili Dert Anası. Memleket adına benim de umudum azalıyor Meşhur Tanzim kuyruğunda teyzeye mikrofon uzatıyorlar.
    - Bu pahalılığın sebebi sizce nedir?
    + CHP
    cevabı duyunca memleketin yarısı şoka giriyor tabi. İşimiz hayli zor, imkansız değil.
    Sağlıcakla, sabırla kal.. Çok ihtiyacımız olacak gelecek günlerde. Ne yaparsa gençler yapacak. Sadece onlara inanıyorum.

    YanıtlaSil
  8. kardeşimiz de güzel şeyler yapıyormuş ama siz de pek geri kalmıyormuşsunuz hani tebrik ederim , bu aktiviteler güzel ama naçizane bişey söylemek isterim ki bunu yapmamak her zaman kolaycılık değildir :) yani herkes karda güç bela adım atarak aynı hızda saatlerce yürümekten keyif almayabilir bunu kendine kişisel bir zafer saymayabilir :) rotasız seyyahın zirve maceralarında gün gün paylaştığı anlatımla o zorlukları sanki yaşamış gibi hissederken yani neden bunu ben yapmak ister miyim acaba diye sordum ve istemediğime karar vermiştim , ama memlekette karla kaplı yaylamıza ulaşmak için karagaban dediğimiz dağımızda saatlerce yürümüşlüğüm var o oluyordu da bu neden ilgimi çekmedi diye düşündüğümde sanırım hedef cazip gelmedi yani ordaki zirve ama doğayı çok seviyorum keşke doğadan hiç çıkmadan yaşama şansım olsaydı o da kısmet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için..Sözüm feyk doğaseverlereydi:) Doğayı seviyorum ama uzaktan..:) Doğayı sevdim mi her türlü zorluklara göğüs germek gerekiyor diye düşünüyorum.

      Sil
  9. ne güzel ifade etmişsiniz.evet yolları açık olsun o gençlerin!bir doğaseverim ve sadece kışı sanki 2 ay ormanda dağlarda geçireceğim zamana gidecek bir yolculukmuş gibi geçiriyorum.henüz bir ayıyı öpemedim:)) ama geçen yaz yarım saat arayla bir ayıyı takip ettik.:) yaban domuzlarını gördük.şahsen onları öpmek aklımdan geçmedi:)) ama bazı mantarları onalara bıraktık onlarda biraz bize bıraktı böyle uzaktan sevdik birbirimizi.
    ama bu konudaki yani doğa konusundaki farkındalığımız olması gereken boyutta değil maalesef.erkan bey ve arkadaşları bu anlamda doğru öncülük yapılarlar.tebrik ederim onları.mesela doğru yerde ateş yakmak!ahh bu konuda sayfalar dolusu yazabilirm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarıma yorumlar yaparak kıymet katıyorsunuz eksik olmayın. Yorum yapan dostlarıma ismi ile hitap etmeyi tercih ediyorum. en kısa zamanda sizin de adınızı öğrenirsem memnun olurum.
      çok güzel tespitiniz var, maalesef doğa konusundaki farkındalığımız henüz gereken boyutta değil.. Umarım gereken hassasiyeti toplum olarak göstereceğimiz günleri göreceğiz, tabi doğayı bitirmeden.. Ya da doğa denildiğinde piknik mangal algısını yıkmayı başardığımız gün doğanın gerçek güzelliklerini tadacağız diye düşünüyorum.

      Sil
  10. Doğaya iyi davranmak ne kadar önemli biraz daha doğa sevgisini geliştirsek ne güzel olurdu Erkan beyinde sayfasını ziyaret edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, eksik olmayın. Doğasever dostların sayısı hiç de az değil. Fakat memleket olarak bilinç çok zayıf. Bu da maalesef eğitimle doğru orantılı.
      Sevgiler...

      Sil